Wildplukken en eten uit het wild

Afdeling:

Datum:

18-05-2024

Kosten:

€ 7,50

Kosten lid:

€ 5,00

Locatie:

Zuidzijde 48
Gasselternijveenschemond

Route

Aanvang: 10.00 uur
Onder leiding van IVN gids Diana Dekkers

Op zaterdag 18 mei wil Diana Dekkers ons “onkruiden” laten verzamelen en daarna gaan we ze bereiden. Het zijn niet alleen maar paardenbloemen die ze wil verzamelen voor door de salade, maar er zijn nog veel meer smaken te ontdekken in onze nabij gelegen natuur. Zijzelf zegt hierover het volgende: Tijdens deze wandeling krijg je een indruk wat je kunt eten uit de natuur en je eigen “achtertuin”. Eetbare wilde planten die het hele jaar door te vinden zijn voor een gezonde toevoeging aan je salade, of om een heerlijke thee van te maken.
Het gaat in deze wandeling niet om de kilometers, maar om het genieten van al dat gezonds. Zoals je zult ervaren. Bij wijze bij bijna elke stap die je zet. En natuurlijk na de ervaring ervan, te genieten in de vorm van lekkers uit de natuur. De bedoeling is dat we een soepje en een salade gaan bereiden van deze wildpluk. Als we heel erg veel geplukt hebben zit er misschien ook nog wel een heerlijke pesto in.
We beginnen om 10 uur bij Diana Dekkers thuis. Aan Zuidzijde 48 in Gasselternijveenschemond. De kosten voor die dag bedragen € 5,00 voor leden en € 7,50 voor niet-leden en zijn op de gebruikelijke manier te voldoen.