Avond-/nachtexcursie Nachtvlinders

Kosten lid:

€ 5,00

Locatie:

Brandsdijk bij nieuw fietspad richting Drouwenerzand

Drouwenerzand

Onder leiding van Geert de Vries
Tijd: 20.00 - 01.00 uur
Aantal deelnemers 10-20
Door ongunstige weersomstandigheden kan de datum verschoven worden

De enthousiaste Geert de Vries organiseert een excursie nachtvlinders spotten in het Drouwenerzand. Bij licht gaan we rupsen opsporen en de waardplanten behandelen waarop zij leven. Er zijn vier verschillende vangtechnieken die hij ook wil toepassen. Daarna onder het genot van een hapje en drankje wachten we af tot het donker genoeg is om nachtvlinders te spotten. Dezelfde soorten die we als rups hebben gezien. De meeste vlinders vliegen pas na elf uur.
Alleen de plaats al is bijzonder. Het is gesloten voor publiek, maar met goedkeuring van Het Drents Landschap mogen wij op het terrein die avond.

Deze excursie is afhankelijk van het weer. Als het hondenweer is, vliegen de vlinders niet. De excursie datum is 24 juli van 20:00- 1:00 uur. De uitwijkdatum is 31 juli.
Parkeren Brandsdijk bij nieuw fietspad richting Drouwenerzand. We verzamelen om 8 uur met een maximum aan 20 deelnemers. Die avond wel goed schoeisel aan, lange mouwen en broek i.v.m. de muggen. Kosten € 5,00 voor leden en € 7,50 voor niet-leden.